fokkoenmarieke.reismee.nl

De eerste dagen

Lieve allemaal,

zoals jullie waarschijnlijk al wel hadden begrepen zijn we goed aangekomen in Nieuw Zeeland. Na een eerste nachtje in een hostel vlakbij het vliegveld zijn we wat meer richting het centrum van Auckland gereisd. Nu is Auckland niet echt een leuke stad om te zijn (een gewone grote stad, net als elke andere grote stad in Europa), maar wel een waar we hopelijk een auto zouden gaan vinden. We bevinden ons nu in een soort appartement (lees: kamertje van 3 bij 3 met een gedeelde keuken en badkamer met nog 1 andere kamer) vlak naast een Chinees restaurant. De gang beneden ruikt dus ook contrinue naar dubieus Chinees eten (lees: natte hond) en wij zijn zeer waarschijnlijk de enige niet- aziaten in het gebouw. Zowieso zwermt het in Auckland van de Aziaten. We hebben nog weinig Nieuw Zeelanders gezien.
We hebben de afgelopen drie dagen besteed aan allemaal nuttige dingen als simkaarten kopen, uitzoeken hoe we een abonnement kunnen afsluiten, hoe regelen we een autoverzekering, een bankrekening etc etc. Het belangrijkste van alles was het vinden van een auto. Gelukkig is het openbaar vervoer in Auckland nog niet eens zo heel beroerd, dus met de bus en zelfs met de trein zijn we naar wat autodealers gegaan om een auto te scoren. Vandaag is dat ook gelukt en zijn wij trotse (?) eigenaar van een Toyota Estima Lucida; een enorme degelijke gezinsauto. Hopelijk kunnen we hier bij mooi weer ook nog wat nachtjes in slapen.
Vanavond slapen we nog een nachtje het appartement en morgen vertrekken we met onze auto richting Whangarei. Dit is een plaatsje aan de oostkust van het Northland. Hier is het hopelijk iets warmer en in iedergeval wat mooier dan in Auckland. We kijken er naar uit om wat meer van de omgeving te zien en de grote stad achter ons te laten.
Maandag heeft Marieke een sollicitatiegesprek in Waimauku en dinsdag gaan we beide op gesprek in Dargaville. Andere gesprekken moeten we nog plannen, dus we bazuinen overal rond dat we op zoek zijn naar een baan. Hopelijk komt er zo snel meer op ons pad!

We houden jullie op de hoogte.

Liefs Fok en Mariek

p.s. Fokko is natuurlijk geen handige naam in een Engelstalig land. We worden al helemaal vreemd aangekeken als Marieke \'Fok\' zegt. Tsjah..